menu
banner
معرفی

معرفی انواع پله فلزی

time زمان مطالعه:12 دقیقه
date 4 بهمن 1402

پله فلزی یکی از انواع پله ها در دکوراسیون منزل است که می تواند باعث افزایش جذابیت هر نقطه از منزل شما شود. این پله می تواند همانند شمشیری دو لبه هم عمل کند. در واقعیت، مشاهده می شود که خرید پله فلزی با کیفیت بالا و اصولی، می تواند زیبایی فوق العاده ای به منزل شما بدهد. از طرف دیگر، خرید پله های کیفیت پایین می تواند به جذابیت دکوراسیون شما آسیب هم بزند. برای استفاده همه جانبه از زیبایی یک پله فلزی، باید ابتدا شناخت کاملی از آن و انواع پله های فلزی داشته باشید.

 

معرفی انواع پله های فلزی:

انواع پله های فلزی در بازار وجود دارند که هریک از آنها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. در بررسی کلی، چند سیستم طراحی کلی و ایده اولیه برای طراحی پله با جنس فلز وجود دارد. هریک از این ایده ها در ابتدا به ذهن طراحان رسیده است و رفته رفته تکامل پیدا کرده است. به طوریکه ما اکنون می بینیم انواع پله فلزی با زیباترین شکل برای دکوراسیون منزل شما قابل اجرا هستند.


تعدادی از انواع پله های فلزی محبوب در اجرا : پله فلزی شمشیری پله فلزی باکس پلکانی پله فلزی سازه میانی پله فلزی کنسول پله فلزی مدل لوله مرکزی پله فرار


پله دوبلکس گرد با سازه میانی

پله دوبلکس فلزی سازه میانی خطی مدل  نامتقارن

پله ساده خطی مدل شمشیری دوطرفه بلند مناسب برای فضاهای بزرگ و اداری تجاری

پله دوبکس مدل شمشیری پترن دار با طراحی مدرن ساخته شده از فلز و چوب

پله فلزی دوبلکس مدل شمشیری دو طرفه بلند

پله فلزی گرد مدل شمشیری دوطرف بلند مناسب برای فضای مدرن

پله دوبلکس گرد مدل شمشیری دوطرف باکس شده با تلفیق طراحی مدرن و کلاسیک

پله دوبلکس سازه میانی با طراحی مدرن

پله دوبلکس ساده با کف پله پلکسی

 

میتوانید از محصولات شرکت دیمه دیدن فرمایید.

 

 

معرفی انواع پله فلزی و کاربرد های آنها:

 

پله فلزی دوبلکس

پله فلزی دوبلکس برای ساختمان هایی کاربرد دارند که خودشان دوبلکس هستند. به بیانی دیگر، برای اتصال دو بخش از یک ساختمان که به حالت دوبلکس قرار دارند، می توان از این نوع پله ها استفاده کرد. معمولا انواع بسیار زیادی برای پله های دوبلکس در نظر گرفته می شوند؛ زیرا این نوع پله ها فقط در میزان متریال یا اندازه یا طول با دیگر مدل ها متفاوت هستند.
تصور کنید پله دوبلکس شما طرحی به خود گرفته است. این طرح تکرار شونده، آن را از حالت معمول و عادی درآورده است و این همان زیبایی خارق العاده پله برای شما است. اما این پله در یک ساختمان و در بخش دوبلکس آن کار شده است. پس به آن پله دوبلکس با پترن گفته می شود. این نوع پله های فلزی برای ساختمان هایی که فضای کمی در اختیار معماران طراح پله قرار می دهند، بسیار مناسب است.می دانید که پله های بزرگ با ابعاد بیشتر، نیاز به صرف هزینه و فضای بسیار بیشتری است. پله های دوبلکس این مشکلات را به خوبی حل خواهند کرد. انواع دیگری از پله های فلزی را که می بینید، طرح اکثر آنها را می توان برای یک پله دوبلکس هم بکار برد.
________________________________________

حتما بخوانید : چهار مورد بسیار مهم که هنگام طراحی پله فلزی باید در نظر داشته باشید
________________________________________

پله فلزی با شمشیری فلزی

پله فلزی شمشیری (همانطور که از اسمشان مشخص است) طرحی همانند شمشیر و لبه آن دارند. این به این معنی است که با دیدن این پله های فلزی به یاد طرح شمشیر و لبه های برّنده آن خواهید افتاد. لازم به ذکر است که اگر این پله ها در طراحی های مدرن استفاده شوند، می توانند حس خشنی به طراحی بدهند که دوست داشتنی است!البته باید دقت کنید که این پله ها در چه طرحی ساخته می شوند. معمولا برای طراحی پله های شمشیری فلزی، فضای بیشتری مورد نیاز است تا بتوان انحنای زیبای شمشیر را درون دکوراسیون اجرایی کرد.
این فضای زیاد گاهی برای برخی منازل قابل دسترس نیست؛ پس نمی توان پله شمشیری را برای آنها انتخاب کرد.اما اگر فضای اختصاص داده شده به پله در منزل زیاد باشد، یکی از پیشنهادات همیشگی حرفه ای ها، قطعا همین پله های شمشیری خواهد بود. رنگ های مختلف و زیبایی هم برای این نوع پله ها انتخاب می شود که می توانید از هریک از آنها که برای منزل شما مناسب تر است، استفاده کنید.

 

پله فلزی پترن دار

پله فلزی پترن دار در طرح پله و نرده، تنوع بسیار زیادی را شامل می شوند. برای مثال، در دیگر مدل پله ها، طرح ساده ای وجود دارد که این طرح ها نشان می دهند که سادگی می تواند باعث افزایش جذابیت منزل شما شود. اما در پله های پترن دار، این طرح های ساده جای خود را به طرح های جذابی داده اند که باعث می شوند جذابیت منزل شما بیشتر از قبل شود. این پله ها طرح های مکرری دارند که در طول پله تکرار می شود. پس باید طرحی بسیار زیبا برای آن در نظر گرفته شود تا در نگاه از زوایای مختلف، پله پترن دار شما نمایی فوق العاده داشته باشد.پله های فلزی پترن دار با طراحی خاصی باید درون منزل شما قرار داده شوند.
یک تیم متخصص می داند که طرح انتخابی شما برای پترن پله ها، باید متناسب با دیگر اشکال و طرح های طراحی درون منزل باشد. تصور کنید پترن نرده پله های شما طرحی ساده ولی شش ضلعی دارد. این طرح های شش ضلعی می توانند در اجزاء دیگر منزل هم دیده شوند و باعث تناسب بیشتر شوند. از طرف دیگر، شما می توانید به کمک گیاهان، به جذابیت بیشتر این نوع پله ها کمک کنید.

 

پله ترکیبی شمشیری پترن دار 

پله ترکیبی شمشیری پترن دار نوعی از پله های فلزی وجود دارند که ترکیبی از پله های شمشیری و پترن دار هستند. این نوع پله ها با طرح برّنده شمشیر طراحی می شوند و در نرده و پله ها، دارای پترن هم هستند. این پترن ها تکرار شونده هستند؛ یعنی در تمام طول پله، طرحی خاص بار ها و بار ها تکرار می شود. این امر خود جذابیت این پله ها را دو چندان می کند.برای آنان که اهل هنر اند، تلفیق این دو طرح برای پله می تواند تداعی یک نوع طراحی فوق العاده را انجام دهد.
از طرف دیگر، مشاهده می شود که در یک پله شمشیری، طرح برّنده لبه های پله وقتی با پترن ها ترکیب می شود، دل هر بیننده ای را به خود جذب خواهد کرد. البته باید دقت کنید که در انحنای پله یا پترن آن، استاندارد های طراحی و معماری مدرن را رعایت کنید. اگر پله ترکیبی شمشیری پترن داری که سفارش می دهید، از منبعی کاملا معتبر و حرفه ای باشد، می توانید مطمئن باشید که تمام این نکات رعایت شده اند و بیشترین میزان رضایت را خواهید داشت.

 

پله گرد فلزی ساده

در بین انواع پله های فلزی، پله گرد فلزی همیشه دارای طرفداران زیادی بوده است. با توجه به کارایی بالای این نوع پله ها در دکوراسیون های مختلف با سیستم های دکوراسیون متنوع، خرید و محبوبیت آن ها هم همیشه بالا بوده است. همانطور که از نام این پله ها مشخص است، این پله ها را می توان با طرح گرد ساده آنها براحتی شناخت.البته این پله ها برخلاف نامشان، دارای جذابیت بسیار بالایی هستند. مهم این است که بتوانید در جای مناسب، بهترین استفاده را از پله گرد بکنید.
معمولا نرده برای این نوع پله ها ساده طراحی می شود تا با طراحی دکوراسیون مدرن تناسب خوبی داشته باشند. سلیقه شما هم در طراحی این نوع پله و استفاده از آن در منزل دخیل است. می توانید طرح ساده مورد نظر خود را با رنگ بندی و جلای مناسبی سفارش دهید تا زیبایی خارق العاده ای در دکوراسیون داشته باشید.لازم به ذکر است که قیمت پله گرد فلزی هم نسبت به پله ها با طرح های پیچیده تر، بسیار مناسب تر است؛ زیرا این پله ها طراحی ساده تری دارند و زمان لازم برای ساخت آنها هم به نسبت پایین است. البته این مقوله کاملا به مدلی که می خواهید سفارش دهید، بر می گردد.

 

 

 

پله فلزی مدل نامتقارن

در ذهن ما تصوری از پله ها وجود دارد؛ این تصور اینگونه است که اگر قرار است یک طبقه به طبقه بالایی آن متصل شود، باید پله هایی متقارن داشته باشد. اما سبک معماری نوین این قانون خودساخته را نقض می کند! براحتی که ما در پله های مدل نامتقارن می بینیم، این پله ها در یک سمت دارای تعداد بیشتر یا اندازه بزرگ تری نسبت به دیگر سمت هستند.اگر طرح داخلی منزل شما کاملا قرینه نیست، این گزینه برای پله های فلزی شما انتخابی عالی است.
بهتر است به این نکته هم دقت داشته باشید که اگر می خواهید پله هایی با طرح نامتقارن داشته باشید، باید دیگر بخش های منزل شما هم این طرح نامتقارن را در برخی نقاط به خود دیده باشد.برای مثال، شما می توانید برای خرید پله فلزی مدل نامتقارن، از مبل هایی با طرح های نامتقارن در منزل استفاده کنید. مبل هایی مثل مبل ال از بهترین انتخاب ها هستند. علاوه بر این، می توانید از آینه های روبرویی درون منزل استفاده کنید که طرح نامتقارنی دارند. این طرح نامتقارن باعث می شود تا ذهن بیننده نسبت به مشاهده پله ها با طرح نامتقارن آماده تر باشد.

 

پله گرد لوله مرکزی

پله گرد لوله مرکزی ، این نوع پله های فلزی یکی از محبوب ترین ها در بازار هستند. در ذهن همه ما نوعی پله گرد فلزی که در مرکز آن ستونی به شکل لوله وجود داشته باشد، همیشه قابل تصور است. حال تصور کنید این پله ها با طرحی که ما در ذهن داریم تفاوت دارند اما بر همان پایه ساخته شده اند.برای مثال، تصور کنید وارد منزلی می شوید که دکوراسیون داخلی آن طراحی مدرن دارد. این طراحی مدرن نیازمند سبک ساده ای از متریال است که در همه جای منزل رعایت شود. اگر به سمت پلکان نگاه کنید، می بینید که پله گرد لوله مرکزی با جنس فلز با طرحی ساده اما فوق العاده جذاب کار شده است. این طرح زیبا می تواند در کنار دیگر متریال، بیشترین همخوانی را داشته باشد.
همچنین زیبایی این نوع پله آنجایی مشخص می شود که شما بخواهید از زوایای مختلف آن را تماشا کنید. این نوع پله ها برای فضاهای کوچک بسیار مناسب هستند؛ زیرا فضای کمی را اشغال می کنند و می توانید در اتاق های کوچک هم از آنها استفاده کنید. طرح لوله مرکزی هم با انتخاب شما قابل تغییر است. پیشنهاد می شود برای انتخاب بهترین نوع لوله مرکزی و رنگ خود پله ها، با تیمی متخصص در این حوزه مشورت کنید.

 

 

 

 

پله فرار فلزی

یکی از ساده ترین پله های فلزی موجود که از زمان های قدیم وجود داشته است، پله فرار فلزی است. این نوع پله ها (که تقریبا همه ما آنها را دیده ایم) در فضای بیرون ساختمان قرار می گیرند. برخلاف دیگر نوع پله های فلزی، این پله ها بیشتر روی هدف استفاده تمرکز دارند تا زیبایی و افزایش جذابیت دکوراسیون. در استفاده های عادی، خرید پله فرار فلزی برای ساختمان های بلند که نیاز به راهی برای گریز در همه طبقات دارند، انجام می شود.استفاده از این پله ها از زمان های قدیم رواج داشته است.
به گونه ای که تا کنون دیده ایم این پله ها در فیلم های کلاسیک دهه 1940 میلادی هم وجود دارند. در ایران هم این پله ها متناسب با نیاز کاربران و مشتریان ساخته می شوند. تیم معماری دیمه مجری انواع طرح های پله فرار است که در ابعاد و طرح های مختلف می تواند اینگونه پله ها را برای ساختمان شما طراحی کند.

 

 

 

پله کنسول فلزی

پله کنسول فلزی ، این نوع پله ها می توانند جلوه بسیار جذابی به نمای داخلی دکوراسیون شما بدهند. معمولا انواع مختلفی از پله های فلزی کنسول وجود دارند. بخصوص در معماری و دکوراسیون داخلی با سبک مدرن، استفاده از این نوع پله می تواند بسیار جذاب باشد. بهتر است بیشترین دقت را در انتخاب رنگ و جلای این پله داشته باشید تا بیشترین تناسب را با دیگر متریال منزل شما داشته باشد.این نوع پله های فلزی در طرح های متنوعی هم ساخته می شوند. با توجه به نیاز خود، می توانید هریک از مدل های این پله های فلزی را انتخاب کنید.
از طرف دیگر، طرحی که برای نرده ها و دسته این پله ها طراحی می شوند، بسیار متنوع است. این طرح های متنوع باعث می شوند تا شما حق انتخاب و گزینه های روی میز بیشتری برای زیباتر سازی دکوراسیون منزل خود داشته باشید.

             

درج نظر برای این مطلب

اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
loader
لطفا صبر کنید