menu
banner
چهار

چهار مورد بسیار مهم که هنگام طراحی پله فلزی باید در نظر داشته باشید

time زمان مطالعه:15 دقیقه
date 4 بهمن 1402
اگر هنوز نمی دانید که برای طراحی پله فلزی منزل خود باید چه مواردی را در نظر بگیرید ما در این مقاله به شما کمک می کنیم. در صورتی که منزل شما بیش از یک طبقه داشته باشد باید از پله دوبلکس فلزی یا پله گرد فلزی یا هر نوع پله دیگری استفاده کنید. این نوع پله ها در درجه اول طبقه اول خانه را به طبقه بعدی وصل می کنند و علاوه بر جنبه زیبایی، کارکردهای زیاد دیگری هم دارند. نوسازی پله های خانه به طور کامل ظاهر آن را عوض خواهد کرد

نکات مهم در طراحی پله فلزی برای منزل

اگر هنوز نمی دانید که برای طراحی پله فلزی منزل خود باید چه مواردی را در نظر بگیرید ما در این مقاله به شما کمک می کنیم. در صورتی که منزل شما بیش از یک طبقه داشته باشد باید از پله دوبلکس فلزی یا پله گرد فلزی یا هر نوع پله دیگری استفاده کنید. این نوع پله ها در درجه اول طبقه اول خانه را به طبقه بعدی وصل می کنند و علاوه بر جنبه زیبایی، کارکردهای زیاد دیگری هم دارند. نوسازی پله های خانه به طور کامل ظاهر آن را عوض خواهد کرد.
چه قصد شما این باشد که ساختار فعلی پله های منزل خود را بخاطر فرسودگی یا اینکه صرفا برای تنوع تغییر دهید، فرقی نمی کند چون در هر صورت باید موارد زیر را حتما در نظر داشته باشید و پس از آن اقدام کنید.

 

بودجه:

یکی از مهمترین مواردی که باید موقع خرید پله فلزی جدید یا بازسازی آنها در نظر بگیرید، بحث هزینه است. در واقع باید بدانید که چقدر می توانید یا کلا مایل هستید برای این کار هزینه کنید تا براساس آن بهترین نوع پله مدرن را انتخاب کرده و نصب کنید. صرف نظر از اینکه چقدر می خواهید هزینه کنید باید مطمئن باشید که بودجه کافی برای نصب حرفه ای و کاملا مطمئن آن هم داشته باشید. بعد از اینکه برای خودتان بودجه بندی کردید، قدم بعدی این است که از خودتان بپرسید چه شرکتی نصب خواهد کرد؟ بسیاری از افراد خودشان این کار را می کنند که در این صورت راه پله های پیش ساخته بسیار مناسب بوده صاحب خانه هاست. با این حال اگر مطمئن نیستید که بتوانید این کار را به خوبی و درستی انجام دهید می توانید از کارشناسان و نصاب های حرفه ای گروه معماری دیمه کمک بگیرید.

 

طراحی و نظر صاحب خانه ها:

پس از اینکه بودجه خرید خود را مشخص کردید، باید به دنبال گزینه های مختلف پله فلزی با طراحی مناسب بگردید. باید مدلی از طراحی را پیدا کند که با استایل و معماری خانه شما تناسب داشته باشد.

برخی از نمونه های رایج طراحی پله فلزی شامل موارد زیر هستند:
پله فلزی مستقیم: در این نوع پله ها، یک طبقه مستقیما به طبقه بعدی وصل می شوند. در خانه های کوچکتر می توانند از فضای ایجاد شده در زیر این راه پله ها برای نگهداری وسایل استفاده کنند.
پله های فلزی گرد: پله های مارپیچی حول یک محور مرکزی می چرخند و در خانه های با سبک سنتی و کلاسیک کمتر به چشم می خورد چون بیشتر سبک آن به معاصر شباهت دارد.
پله های فلزی مارپیچی: پله های مارپیچی شبیه به پله های گرد فلزی هستند با این تفاوت که محور مرکزی برداشته شده و طراحی آن فوق مدرن محسوب می شود.
پله های فلزی خمیده: این نوع از پله فلزی، خمیدگی تند یا جزئی در ساختار خود دارند و فضای زیادی هم اشغال می کنند مثل مسیر ورودی کاخ های قرن 18 میلادی، با این حال ظاهر آن اصالت بیشتری دارد.



حتما موقع انتخاب نوع طراحی پله فلزی به مکان قرارگیری و سازگاری آن با دکوراسیون داخلی توجه داشته باشید. باید توجه کنید که آیا صرفا پله های قدیمی را با متریال جدیدتر و محکم تر جایگزین می کنید یا اینکه کلا قصد دارید طراحی پله فلزی منزل خود را تغییر دهید؟ بسیاری از خانه دارها مورد دوم را انتخاب می کنند. تغییر محل نصب پله ها، میزان سازگاری با دکوراسیون داخلی و جهت آنها و طراحی شدیدا روی میزان فضایی که در منزل دارید اثر می گذارند. اگر محل نصب پله مدرن منزل خود را به وسط اتاق تغییر دهید، قطعا جذابیت فضای خانه شما را بیشتر می کند اما از طرفی هم فضای مفید شما را به بخش های کوچکتری تقسیم خواهد کرد.
به عنوان فرد که صاحب خانه هستید، انتخاب های شما، زندگی شما را تحت تأثیر قرار خواهد داد پس گزینه های مختلفی که برای نصب راه پله پیش روی خود دارید، با دقت بررسی کنید. حتما چک کنید که هر نوع راه پله با طراحی خاص خود چه اثری روی زندگی شما خواهد گذاشت. قطعا اگر از یک پله فلزی با طراحی یونیک و خاص استفاده کرده باشید، در مهمانی ها همه از آن صحبت خواهند کرد اما مسأله مهمتر این است که کارکرد خوبی داشته باشد.

 

 

 


متریال پله :

متریال هایی که عمدتا موقع ساخت راه پله ها استفاده می شوند شامل چوب، فلز و بتن است که هر کدام مزایای خاص خود را برای منزل شما خواهند داشت:

پله های چوبی: متریال چوب، کاملا طبیعی و قابل تعمیر و بازسازی است. حس گرم و خوشایندی را به محیط داخل خانه و اعضای آن منتقل می کند و ضمن اینکه پاک کردن جای پا روی این پله ها راحتتر است.
پله های سیمانی یا بتنی: اگر دوست دارید ظاهر خانه شما وارد سبک صنعتی یا معاصر شود، پس باید متریال سیمان یا بتن را انتخاب کنید. این نوع راه پله ها هزینه بسیار کمتری دارند و برای جلوگیری از خطر سقوط افراد می توانید روی آن یک تکه فرش پهن کنید.
پله فلزی: اکثر نرده پله ها از جنس آهن، فولاد یا آلومینیوم است. این نوع طراحی یک حفاظ محکم برای جلوگیری از افتادن افراد ایجاد می کند ضمن اینکه باز هم فضای کافی برای رفت و آمد هست تا افراد احساس تنگ و کوچک بودن فضا نداشته باشند. این نوع متریال بسیار قدرتمند و پایدار است و در هر جایی می توان از پله فلزی استفاده کرد و متناسب با سلیقه مشتریان، استایل آن را تغییر داد، ضمن اینکه هزینه کاملا مقرون به صرفه ای هم دارد.

 

modern-stairs

 

امنیت:

قصد بچه دار شدن یا نگهداری از پدربزرگ و مادربزرگ هایی که با شما زندگی می کنند یا حیوانات اهلی خانگی را دارید؟ بررسی کنید که راه پله های جدید چه تأثیری روی آنها خواهند گذاشت. هر نوع طراحی فاکتورهای خطر خاص خود را دارد به عنوان مثال راه پله هایی که پاگرد ندارند، خطر لیز خوردن و افتادن در آنها زیاد است.

وقتی وارد خانه جدیدی می شوید یا بازسازی پله فلزی منزلتان تمام می شود باید به خودتان زمان بدهید تا به شرایط جدید عادت کنید. در ساخت راه پله ها، امنیت همیشه در نظر گرفته می شود. هر چقدر بیشتر با اصول ارتفاع و عرض پله آشنا باشید، امنیت خودتان را بالاتر خواهید برد.

اگر هم داخل منزل علاوه بر خودتان، افراد دیگری هم با شما زندگی می کنند یا حیوان خانگی دارید و نگران ایمنی آنها هستید، چند نکته را به شما آموزش می دهیم تا مشکلات آینده را کمتر کند:
هر نوع وسیله یا چیزی که روی پله هاست را بردارید تا احتمال اینکه کفش شما یا سایرین روی آن برود کمتر شود
نرده پلکان و حفاظ هایی که شل شده اند را محکم کنید
از کفپوش هایی که لغزنده نیستند مثل حصیرهای پلاستیکی استفاده کنید
برای اینکه افراد مختلف مخصوصا کسانی که ناتوانی خاصی دارند در بالا رفتن از پله هیچ مشکلی نداشته باشند، از نرده پله برای دیوار روبرویی آن استفاده کنید
زیر پله ها نورپردازی کنید تا دید افراد موقع بالا رفتن از پله در شب بیشتر شود

گروه معماری دیمه، مشاور حرفه ای شما در امر طراحی و نصب و اجرای انواع پله فلزی، پله فلزی مارپیچی،پله فلزی دوبلکس، پله فلزی گرد و پله مدرن و نصب آنها و نکات ایمنی می توانید با کارشناسان و نصاب های حرفه ای گروه معماری دیمه به شکل رایگان صحبت کنید تا بهترین راهکار را انتخاب کنید. فراموش نکنید که خانه شما، سبک زندگی شماست و یکی از مواردی که سبک زندگی شما را در خانه تشکیل می دهد، راه پله ها هستند.

*** همچنین میتوانیید از پروژهای پله فلزی که توسط شرکت دیمه اجرا شده دیدن فرمایید

درج نظر برای این مطلب

اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
loader
لطفا صبر کنید