menu
banner
جدیدترین

جدیدترین ایده ها در زمینه طراحی پله های مدرن

time زمان مطالعه:5 دقیقه
date 7 اسفند 1402

جدیدترین و آخرین ایده ها در زمینه طراحی پله های فلزی مدرن

در این مطلب قصد داریم به بررسی آخرین ایده های طراحی راه پله خاص و مدرن، پله های مدرن فضای داخلی، پله های چوبی، پله فلزی طرح شناور (Floating)، پله های نرده دار مدرن، راه پله های مارپیچی یا اسپیرال و طراحی های دیوار راه پله بپردازیم. گروه معماری دیمه در این مطلب به کمک دانش فنی خود و ارائه ایده های جدید و ترکیب آنها برای ساختن ایده های بهتر و مدرن، سعی کرده تا معنای واقعی مدرنیته را مشخص کند. در واقع برخلاف تصور عموم افراد، هر چیزی که جدید باشد لزوما مدرن نیست. مدرنیته یعنی ترکیب زیبایی از متریال مورد نظر با طرح های ترند روز دنیا که طرح نهایی بسیار چشمگیر و خارق العاده خواهد بود مثل ایده هایی که برای ساخت پله دوبلکس فلزی به کار می روند.


در این بخش جدیدترین و پر اجرا ترین راه پله های فلزی را نگاهی مختصر میکنیم:

ایده های طراحی پله مستقیم

وقتی صحبت از پروژه های طراحی پله های نرده دار می شود، سعی ما در ابتدا بر این است که مشتریان را با اصطلاحات فنی و تخصصی طراحی پله و راه پله آشنا کنیم تا دقیقا متوجه منظور ما از سبک و استایل نوع خاصی از پله بشوند و نسبت به کلیه اصطلاحاتی که در طول پروسه طراحی به کار می بریم به درک کاملی برسند. بر همین اساس با سبک طراحی پله مستقیم شروع می کنیم.

راه پله های مینیمالیستی معمولا طراحی شیک و ساده ای دارند که در ساخت آنها از متریال ها و پرداخت کاری های کمی استفاده شده ولی در نهایت پله هایی بسیار زیبا و خاصی ایجاد می کند که ما را ناخودآگاه یاد تئوری معروف معمار معروف آلمانی – آمریکایی به نام لودویگ میس وَن دِر روهه می اندازد که می گوید: «زیبایی در سادگی است».

پله های با سبک مینیمالیستی بیشتر در فضاهای داخلی شیک و معاصر استفاده می شوند و اغلب در ساخت آنها از متریال هایی مثل فولاد ضد زنگ و شیشه استفاده شده تا به راحتی نور از آنها عبور کند.

ما در زمینه ساخت پله فلزی با سایز بزرگ مهارت زیادی داریم اما همین عاملی شده تا به سمت طراحی راه پله های مدرن برویم و هدفی فراتر از ساختن مسیری برای رفتن از یک طبقه به طبقه بعدی داشته باشیم.

 

 

modern-stairs

 

پله های چوبی و نرده های شیشه ای

 

خلق یک عنصر طراحی کاربردی که در فضای داخلی به عنوان نقطه کانونی عمل کند، نکته کلیدی در طراحی پله های با سبک مینیمالیستی می باشد که همچنان استفاده از رنگ آمیزی تک رنگ یا مونوکروماتیک (سفید و مشکی) در این سبک راه پله محبوبیت زیادی دارد.

 

ایده های طراحی پله های مارپیچی

 

پله گرد فلزی و پله های مارپیچی با اینکه بخش مهمی از دکوراسیون داخلی به شمار می روند ولی اکثر افراد موقعی طراحی خانه های خود به آنها توجه زیادی ندارند. به همین دلیل در این مطلب قصد داریم در مورد طراحی پله های دکوراسیون داخلی صحبت کنیم و چند ایده برای طراحی پله های مدرن و پله های نرده دار بیان کنیم. مثلا از جمله این ایده ها می توان به پله های نیم دور یا یک چهارم دور چرخش، مارپیچی، پیچ دار، استرینگردار مرکزی یا معلق، با یا بدون پاگرد، فلزی یا شیشه ای اشاره کرد. لذا همانطور که می بینید انتخاب ها و حالت های زیادی وجود دارند. طراحی هوشمندانه و سازگار با بقیه اجزای دکوراسیون داخلی باعث می شود نه تنها راه پله ها به نقطه کانونی منزل تبدیل شوند بلکه یک اثر واقعی از هنر معاصر باشند.
معمولا به خاطر اینکه راه پله ها اولین چیزی هستند که با بدو ورود به خانه توجه شما را جلب می کنند و از این المان زیاد استفاده می شود، توجه به این نکته ضروری است که استفاده از راه پله در منزل هم جنبه کاربردی دارد و هم جنبه تزئینی و دکوراتیو برای جلب توجه مهمانان و ساکنین منزل. طراحی راه پله های مدرن طوری است که تمامی آیتم های کاری را نشان می دهد و چیزی برای تزئینات وجود ندارد.

metal-stairs

 

پله های مدرن با سبک مینیمالیستی و نرده دار

پله های مدرن ارزشی بالاتر از یک اثر معماری خام دارند حتی با اینکه اکثر سازندگان و معماران هم از آن بی اطلاع باشند. چنانچه می خواهید پروژه طراحی راه پله های منزل یا فضای داخلی شما فراتر از حد انتظارات باشد و با قیمت بسیار مناسبی روبرو باشید، گروه معماری دیمه آماده خدمات رسانی و همکاری با شما عزیزان است.

گروه معماری دیمه، با تجربه و سابقه درخشان در زمینه طراحی و ساخت پله های مدرن و با سبک مینیمالیستی برای مناطق مسکونی، فروشگاه ها و مکان های تجاری، به کمک متریال بسیار با کیفیت بهترین گزینه برای همکاری با شماست.

      

درج نظر برای این مطلب

اولین نفر باشید که نظر می‌دهید.
loader
لطفا صبر کنید